چمن مصنوعی

مرکز خرید و فروش چمن مصنوعی نمدی

نَمَد نوعی بافت قدیمی زیراندازی است که با پشم تولید می‌شود. در زبان خارجه به آن فوتر می‌گویند. برای درست شدن چمن مصنوعی نمدی(نمدمالی) عمل بافتن انجام نمی‌شود بلکه فشار ، رطوبت و حرارت، موجب درهم‌ رفتن الیاف پشمی می‌شوند. دو خاصیت جعدیابی و پوسته‌ای شدنِ پشم امکان تولید نمد را فراهم می‌کنند.

پشمی که معمولا برای تولید نمد به کار می‌رود، پشمی با الیاف بلند است. از صابون نیز می‌توان برای بهتر شدن کیفیت کار استفاده کرد. مقدار پشمی که برای هر مترمربع نمد لازم است با مقدار پشم لازم برای تولید قالی برابر است اما چون زمان تولید نمد بسیار کوتاه‌تر است و انرژی و زمان کمتری را می طلبد تا نمد نهایی تولید شود؛ قیمت آن پایین تر است.

مرکز خرید و فروش چمن مصنوعی نمدی

چمن مصنوعی نمدی چیست ؟

چمن مصنوعی نمدی چیست ؟نمدمالی در کشور ما رایج است و در استان‌های کرمانشاه، مازندران، خراسان، سمنان، چهارمحال و بختیاری و … بیشتر به این کار می پردازند.

اما در مورد چمن مصنوعی می توان گفت که نوعی کفپوش است و نسبت به چمن طبیعی استقامت و دوام بیشتری دارد.این چمن متراکم تر و مقاوم تر از چمن طبیعی است و مشکل رشد تخم چمن در زمین‌های غیر حاصلخیز را نیز حل نموده است. در کشورهای اروپایی که سرما باعث عدم رشد چمن می شود و در کشورهای آفریقایی یا نزدیک خط استوا که گرمای بیش از حد نیز باعث از بین رفتن چمن معمولی می‌شود، استفاده از چمن مصنوعی گزینه بسیار مناسبی است.

اما این نوع چمن مصنوعی بسیار کاربردی در زمینه های فوتبال و ورزشی است. وبه علت اینکه از لحاظ رنگ و کاربرد مانند چمن طبیعی است به آن چمن مصنوعی گفته می شود.

بنابراین چمن مصنوعی نمدی نوعی چمن مصنوعی می باشد که یکی از لایه های زیرین و عامل اتصالی آن به زمین از نوع نمد است

چمن مصنوعی از لایه های مختلفی ساخته شده است که یکی از این لایه ها، نمد می باشد. لایه نمدی در سطح زیرین چمن مصنوعی قرار می گیرد که باعث دوام بیشتر چمن ما خواهد شد.

اما چمن مصنوعی حتما باید در سطح مناسبی قرار داده شود و در غیر اینصورت پس از گذشت زمان اندکی، کارایی خود را از دست می دهد. اگر این نصب بر روی سطح مناسب نباشد، حتماً چمن دچار مشکل خواهد شد و ما را با مشکل رو به رو می کند.

بنابراین حتما در چمن مصنوعی باید از لایه زیرین استفاده کرد و مطمئن شد که پیمانکار این کار را درست انجام داده است.

لایه های زیرین چمن مصنوعی، ژئوتکستایل می باشد که برای زمین های ورزشی مورد استفاده قرار می گیرد.

 ژئوتکستایل که از جنس پلی پروپن است؛ معمولاً در ساخت جاده ها هم مورد استفاده قرار می گیرد. یکی از مهم ترین ویژگی های استفاده ژئوتکستایل ایجاد لایه نرم و ضربه گیر بین زیرسازی و چمن مصنوعی می باشد.

اما این لایه علاوه بر اینکه در فشارها و در پاخورهای بسیار زیاد، یک لایه نرم به عنوان محافظ مابین چمن مصنوعی و بتن یا آسفالت یا هرگونه از نوع زیر سازی به کار می رود، نکته دیگری که در استفاده از آن وجود دارد این است که در بسیاری از موارد جلوگیری از رشد ریشه ها و خارها زیر سازی  می کند.

ویژگی دیگر ژئوتکستایل این است که در زمین های فوتبال یا ورزشی دیگر که زیر سازی آن ها با شن و مواد و مصالح زهکش هستند، حکم محافظ را دارد و فروش آن هم بر مقیاس کیلو گرم یا متر مربع می باشد.

 

 

ویژگی ها و خصوصیات انواع چمن مصنوعی

ویژگی ها و خصوصیات انواع چمن مصنوعیدر واقع دو نوع چمن مصنوعی در بازار موجود است:

  1. تزئینی
  2. ورزشی

از انواع چمن های تزئینی هم می توان به چمن های مورد استفاده در تالار ها، کافی شاپ ها، هتل، رستوران و…اشاره کرد که با استفاده از این نوع چمن، جذابیت محیط  چند برابر می شود.

و از انواع چمن های ورزشی  میتوان به چمن های مورد استفاده در زمین فوتبال،فوتسال،بدمینتون و…اشاره کرد.

به طور کلی انواع چمن مصنوعی فوتبال به چند دسته تقسیم می شوند که مهم‌ترین آنها به دو دسته؛ به نام های فیبریلیت و مونوفیلامنت، تقسیم می‌شوند.

فیلامنت‌های مونو در ابتدا به صورت تخت و یکپارچه تهیه می‌شدند. این ساختار بسیار ضعیف و همچنین ‏انعطاف پذیر است و به راحتی دچار فرسایش می شوند.

اما ‏رشته های فیبریلیت دارای ساختاری شاخه شاخه می باشند. ‏لازم به ذکر است که به دلیل حجیم بودن این نوع رشته، تعداد کمتری از آن می تواند مساحت ‏بیشتری را در مقایسه با انواع مونو فیلامنت پوشش دهد. همچنین از نظر ضربه پذیری و جلوگیری از سر ‏خوردن، الیاف فیبریلیت حرف‌های زیادی برای گفتن دارد.‏و این مدل طرفداران بسیاری هم دارد.

از ویژگی چمن مصنوعی و مزایای آن  نسبت به چمن طبیعی که باعث انتخاب و همچنین برتری این نوع از چمن شده، می توان به موارد زیر اشاره کرد.

  •   چمن مصنوعی در مقایسه با نوع طبیعی آن نیاز کمتری برای صرف هزینه های همچون آب،استفاده از بذر، کود،ترمیم،وجین و..دارد.
  • این نوع از چمن زمین را مسطح و صاف تر نشان خواهد داد.
  • استفاده از آن در هر شرایط آب و هوایی
  • استفاده دائمی و همیشگی از آن 
  • و…

راهنمای خرید بهترین چمن مصنوعی

راهنمای خرید بهترین چمن مصنوعیاما در همه جای دنیا به دلیل مزایای زیاد و برجسته‌ی چمن مصنوعی، این چمن مورد توجه قرار گرفته است.

برای خرید مهم ترین نکته،نیاز خریدار و کاربرد چمن مصنوعی است. به عبارتی اگر شما به چمن مصنوعی ورزشی نیاز دارید، نمی‌توانید از چمن مصنوعی تزئینی استفاده نمایید.

نکات مهم در خرید چمن مصنوعی که باید بدانید:

۱- رنگ چمن مصنوعی:

 خریدار باید توجه کند که رنگ چمن مصنوعی خریده شده، متناسب با فضا و دکور او باشد.
۲- ارتفاع الیاف:
از نکات مهم در خرید چمن مصنوعی که بسیار مورد توجه خریداران است ارتفاع الیاف چمن مصنوعی است. عموم خریداران، چه شخصی یا برای سازه های مسکونی، چمن‌های مصنوعی ارتفاع بلند را ترجیح می‌دهند و برعکس افرادی که شستشوی چمن مصنوعی برای آن‌ها از اهمیت بیشتری برخوردار است، چمن های ارتفاع الیاف کوتاه تر را می پسندند. نکته‌ای دیگر که در مورد ارتفاع الیاف چمن مصنوعی حائز اهمیت است ارتباط مستقیم ارتفاع الیاف با قیمت چمن مصنوعی است.اینطور که هرچه ارتفاع الیاف بیشتر باشد، خریدار باید مبلغ بیشتری را پرداخت کند.

مرکز فروش چمن مصنوعی نمدی در تهران

مرکز فروش چمن مصنوعی نمدی در تهراندر ایران فروش چمن مصنوعی، به علت آگاهی مردم و ارگان ها نسبت به مزایای این نوع چمن نسبت به نوع طبیعی آن، نسبتا رونق گرفته است.

در استان تهران مراکز فروش بسیاری وجود دارند که انواع چمن مصنوعی نمدی از نوع، تزئینی و ورزشی را در اختیار مردم قرار می دهند.

از این مراکز میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

  • سومار استار
  • آسیا چمن، وابسته به گروه صنعتی کرمان موکت
  • گروه چمنزار
  • و..

این مطلب چه اندازه برایتان مفید بوده است؟

میانگین امتیاز ۰ / ۵٫ تعداد رأی: ۰

منتظر اولین رای شما هستیم 👋

دیدگاهتان را بنویسید