چمن مصنوعی, چمن مصنوعی آکواریوم

قیمت خرید چمن مصنوعی آکواریوم جذاب و دیدنی کف

آکواریوم یکی از زیبا ترین عوامل تزیینی و از جذاب ترین دکور هایی است که مورد استفاده قرار می گیرد که شبیه سازی اقیانوس در یک محیط کوچک می باشد.چمن مصنوعی آکواریوم یکی از عوامل داخلی آکواریوم می باشد که به زیبایی آن می افزاید و علاوه بر تاثیر مستقیم در زیبایی آکواریوم محل مناسبی برای مخفی شدن بچه ماهی ها نیز می باشد.

قیمت خرید چمن مصنوعی آکواریوم جذاب و دیدنی کف

لیست قیمت چمن مصنوعی آکواریوم

لیست قیمت چمن مصنوعی آکواریوم

قیمت چمن مصنوعی آکواریوم با توجه به مزایای این چمن بسیار مقرون به صرفه می باشد.

در هنگام خرید این محصول باید به مواردی توجه کرد:از جمله این که چمن مورد استفاده برای چه نوع آبی می باشد.

مورد بعدی اینکه ابعاد و وزن چمن مناسب آکواریوم شما هست یا خیر.

البته این موارد در توضیحات اولیه ای که در هنگام خرید،فروشنده به شما ارائه می دهد،قرار دارد.

قیمت این چمن ها از حدود بیست هزار تومان آغاز می شود و با توجه به ابعاد آکواریوم و یا ابعاد مورد خرید شما و یا جنس مورد نظر شما تغییر می کند.

در کل با توجه به مزایا و نداشتن معایب خاص این چمن،قیمت بسیار مناسبی دارد و خرید آن برای استفاده و زیبایی هرچه تمام تر آکواریوم پیشنهاد می شود‌.

در حال حاضر وب سایت های زیادی برای خرید آنلاین این نوع چمن قابل دسترسی هستند که تمام ویژگی های هر کدام از این چمن ها را ذکر کرده و شما میتوانید با توجه به نیاز خود از این وب سایت ها خرید کنید.

همچنین عمده فروشی های زیادی که در بازار برای فروش تجهیزات آکواریوم وجود دارد،می تواند محل مناسبی برای تهیه ی این چمن مصنوعی آکواریوم باشد.

راهنمای خرید چمن مصنوعی آکواریوم در تهران

در هنگام خرید چمن مصنوعی باید به نکاتی خاصی توجه کرد از جمله اینکه همانطور که گفته شد به دلیل اینکه آکواریوم دائما در معرض آلودگی می باشد،باید چمن استفاده شده موجب کاهش این آلودگی ها باشد و بر اساس سایر تجهیزات استفاده شده در آکواریوم این چمن ها باید محافظ نشستن آلودگی و جلبک باشند.

از دیگر نکات قابل توجه در هنگام خرید این چمن جنس مواد به کار رفته در تولید آن می باشد.زیرا برخی ماهیان تمایل دارند که مواد غذایی را از روی گیاه بخورند،در نتیجه اگر مواد نامناسب در تولید این چمن ها به کار رود موجب بیماری این دسته از آبزیان و ماهیان خواهد شد.

مشخصات انواع چمن مصنوعی آکواریوم

مشخصات انواع چمن مصنوعی آکواریوم

آکواریوم ها بخش تزیینی موجود در خانه ها و اماکن می باشند.در نتیجه بخش زیبایی آن بسیار مورد توجه قرار میگیرد. و باید بتواند موجب تغییر روحیه ی بازدید کنندگان بشود.

کسانی که با این نوع دکور آشنایی دارند در جریان تاثیر زیبایی های داخلی آکواریوم در جذاب تر شدن این نوع دکور می باشند.

چمن مصنوعی آکواریوم در ابعاد مختلفی وجود دارد که به صورت چهارگوش میتواند بخشی یا تمام سطح زیرین آکواریوم را بپوشاند.

ماندگاری تزیینات در آکواریوم ها از موارد بسیار مهم و قابل توجه در نگهداری آن ها می باشد.گیاهان طبیعی در آکواریوم ماندگاری چندانی ندارد،اما این نوع چمن های مصنوعی بسیار ماندگار تر از نوع طبیعی خود می باشند.

این ماندگاری سبب کاهش چشمگیر هزینه های مورد استفاده برای نگهداری آکواریوم شما می شود.

همچنین هیچکس دوست ندارد که ماهیانی که نگهداری میکند ، بیمار شده یا بمیرند. لذا در آکواریوم ها باید از تزییناتی استفاده کرد که خطر بیماری و مرگ و میر آبزیان را به حداقل برساند.

محیط آکواریوم به دلیل رطوبت و وجود موجودات زنده در معرض آلودگی های بسیاری قرار دارد ، در نتیجه تجهیزاتی که درون این محیط قرار میگیرد نباید سبب افزایش این آلودگی ها شود. به همین دلیل چمن مصنوعی مورد استفاده یا خریداری شده باید موجب کاهش آلودگی های وارد شده به آکواریوم شود.

در ساخت چمن مصنوعی هیچ گونه ماده ی سمی استفاده نمی شود.به همین دلیل برای سلامت آبزیان خانگی که در آکواریوم ها نگهداری می شود،مضر نمی باشد.

از مشخصات چمن مصنوعی آکواریوم میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

عدم وجود مواد سمی در این چمن.

این چمن ها رنگ ثابتی دارند و به مرور در زیر آب رنگ پس نمی دهند.

چمن مصنوعی آکواریوم قابلیت شستشو و ضدعفونی با مواد مخصوص و همچنین نظافت را دارا می باشد.

ساختار این چمن به گونه ای نیست که نیازمند مراقبت خاصی باشد و به همراه سایر تجهیزات در هنگام تخلیه ی آکواریوم برای نظافت و شستشو میتوان آن را خارج و تمیز کرد.

با توجه به این که هر گونه آلودگی در کف آکواریوم موجب به خطر انداخته شدن زندگی آبزیان می شود،انتخاب جنس و نوع مناسبی از این چمن از اهمیت ویژه ای برخوردار می باشد.

مزایا و معایب چمن مصنوعی

از مزایای چمن مصنوعی میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

مقاومت بالای این چمن و ماندگاری بالای آن از بزرگ ترین مزایای استفاده از این نوع چمن در آکواریوم می باشد.این چمن ها بر خلاف چمن طبیعی نمیمیرند و طول عمر بالایی دارند.

الیاف این نوع چمن به آسانی جدا نمی شود و نیازی نیست که زود به زود آن را تعویض کنیم.

ماهیان و آبزیانی که در آکواریوم زندگی می کنند به احتمال نزدیک به صفر می توانند به این نوع چمن آسیب برسانند و مواد استفاده شده در این چمن به گونه ایست که توسط ماهیان و آبزیان بلعیده نمی شود.

برعکس گیاهان زنده و طبیعی که برای سالم ماندن نیاز به نور خورشید دارند،چمن مصنوعی نیازی به این نور ندارد و در نبود این نور نیز به کار خود ادامه می دهد.

یکی از مهمترین مزایای این نوع چمن قابل دسترس بودن آن در تمام فواصل سال می باشد.یعنی برای رشد و استفاده از آن نیاز به آب و هوای خاصی نمی باشد.

از آنجایی که این چمن ها از قبل درون آکواریوم دیگری قرار ندارد در نتیجه آلودگی،آفات یا انگل خاصی به همراه ندارند.

چمن مصنوعی پوسیده نمی شود و مخزن را خراب نمی کند.

این چمن ها رشد نمی کنند در نتیجه نیازی دچار خرابی و رشد بیش از حد نمی شوند.

این چمن زباله ایجاد نمی کند و بر میزان اکسیژن هوا تاثیری ندارد زیرا نیازی به مصرف اکسیژن ندارد.

اما از معایب این چمن نیز میتوان به عدم تولید اکسیژن و عدم مصرف دی اکسید کربن موجود در هوا اشاره کرد.

همچنین این چمن نمیتواند منبع غذایی باشد و سموم را جذب نمی کند.

چمن مصنوعی آکواریوم رشد جلبک ها را مهار نمی کند.فقط میتوان جلبک های نشسته بر روی چمن را با مواد لازم برداشت و شستشوی مورد نیاز را انجام داد.

از دیگر معایب این چمن میتوان به نداشتن باکتری اشاره کرد.

این مطلب چه اندازه برایتان مفید بوده است؟

میانگین امتیاز ۰ / ۵٫ تعداد رأی: ۰

منتظر اولین رای شما هستیم 👋

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید